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立命館大学 研究者学術情報データベース English>> TOPページ TOPページ > CALUYA NICKO REGINIO (最終更新日 : 2022-10-20 05:47:12) カルーヤ ニッコ レヒニオ CALUYA NICKO REGINIO CALUYA NICKO REGINIO 所属 情報理工学部 情報理工学科 職名 助教 業績 その他所属 プロフィール 学歴 職歴 委員会・協会等 所属学会 資格・免許 研究テーマ 研究概要 研究概要(関連画像) 現在の専門分野 研究 著書 論文 その他 学会発表 その他研究活動 講師・講演 受賞学術賞 科学研究費助成事業 競争的資金等(科研費を除く) 共同・受託研究実績 取得特許 研究高度化推進制度 教育 授業科目 教育活動 社会活動 社会における活動 研究交流希望テーマ その他 研究者からのメッセージ ホームページ メールアドレス 科研費研究者番号 researchmap研究者コード 外部研究者ID 学歴 1. 2018/10/01~2022/03/24 Nara Institute of Science and Technology Graduate School, Division of Information Science 博士(工学) 博士課程 修了 博士(工学) (Human interface and interaction) 2. 2016/10/01~2018/09/25 Nara Institute of Science and Technology Graduate School, Division of Information Science Master of Engineering 修士課程 修了 修士 (工学) (Human interface and interaction) 3. 2009/06/07~2013/03/24 Computer Science │ Information Systems and Computer Science │ Ateneo de Manila University │ 卒業 │ Bachelor of Science in Computer Science, Specialization in Interactive Multimedia and Games (ヒューマンインタフェース、インタラクション) 委員会・協会等 1. 2021/07/28 ~ 2021/09/02 Virtual Reality Software and Technology Reviewer 2. 2020/09/12 ~ Interactive Learning Environments Reviewer 3. 2019/03/23 ~ 2019/03/27 Institute of Electrical and Electronics Engineers Virtual Reality (IEEE VR) Student Volunteer 4. 2018/12/04 ~ 2018/12/07 Special Interest Group on Computer Graphics and Interactive Techniques Asia (ACM SIGGRAPH Asia) Reviewer 5. 2018/03/18 ~ Institute of Electrical and Electronics Engineers Virtual Reality (IEEE VR) Reviewer 全件表示(6件) 研究テーマ 1. Perceptual Effects of Augmented Reality Experiences Using Head-Mounted Displays on Task Performance 現在の専門分野 ヒューマンインタフェース、インタラクション, エンタテインメント、ゲーム情報学, 知覚情報処理 (キーワード:Augmented and Virtual Reality, Educational Games and Technology, Perceptual Alteration) 論文 1. 2022/07/21 Exploring the future building: representational effects on projecting oneself into the future office space │ Virtual Reality │ ,1-20頁 (共著)   2. 2021/09/17 Does overlay field of view in head-mounted displays affect spatial memorization? │ Computers and Graphics │ 102,554--565頁 (共著)   3. 2019/08/01 Teachers’ Evaluation of MotionAR: An Augmented Reality-based Motion Graphing Application │ Journal of Physics: Conference Series │ 1286 (1),1--9頁 (共著)   4. 2018/08/18 MAGIS: mobile augmented-reality games for instructional support │ Interactive Learning Environments │ 27 (7),895-907頁 (共著)   学会発表 1. 2021/04/24 Influencing Driving Speed Using Perception-Based Augmented Reality (2021 Asia Pacific Mixed and Augmented Reality Workshop) 2. 2019/03 Kantenbouki VR: A Virtual Reality Authoring Tool for Learning Localized Weather Reporting (2019 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR)) 3. 2018/03/22 Transferability of Spatial Maps: Augmented Versus Virtual Reality Training (2018 IEEE Conference on Virtual Reality and 3D User Interfaces (VR)) 4. 2016/12/01 Usability Study of an Augmented Reality Game for Philippine History (2016 International Conference for Computers in Education) 5. 2015/12/02 Igpaw: Intramuros—Design of an Augmented Reality Game for Philippine History (2015 International Conference for Computers in Education) その他研究活動 1. 2016/11/28 ~ 2016/12/04 Asia Pacific Society for Computers in Education Merit Scholarship (Mumbai, India) researchmap研究者コード R000035841 外部研究者ID ORCID ID 0000-0003-4924-958X © Ritsumeikan Univ. All rights reserved.

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